Algemene voorwaarden - Dierenoppas

 

Artikel 1 – Definities

Opdrachtnemer: Dierenoppas Zutphen

Opdrachtgever: Huisdiereigenaar die opdrachtnemer opdracht geeft om op de huisdieren te passen en daarmee akkoord gaat met deze algemene voorwaarden.

 

Artikel 2 – Algemeen

1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere overeenkomst tussen opdrachtnemer en opdrachtgever voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

2. De toepasselijkheid van eventuele voorwaarden van opdrachtgever worden uitdrukkelijk van de hand gewezen.

3. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd mocht worden, dan blijft het overige in deze algemene voorwaarden bepaalde volledig van toepassing.

4. Opdrachtnemer behoudt zich te allen tijde het recht voor om oppasdieren zonder opgaaf van reden te weigeren of om een opdracht te annuleren.

5. Opdrachtnemer behoudt zich te allen tijde het recht voor de algemene voorwaarden en de tarieven te wijzigen.

6. Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor het op de hoogte zijn van de huidige tarieven.   

 

Artikel 3 – Gezondheid en verzorging

1. Opdrachtgever dient zorg te dragen voor aanwezigheid van voldoende voedsel, bodembedekking of kattenbakvulling en eventuele medicijnen voor de periode van verzorging door opdrachtnemer. Indien dit aangekocht moet worden, bepaald de opdrachtnemer welke merken er gebruikt worden.

2. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor besmetting met vlooien of wormen of ander ongedierte.

3. De opdrachtnemer zal bij constatering van ziekte en/of kwalen van het huisdier altijd eerst contact opnemen met de eigenaar van het dier of de contactpersoon. Indien noodzakelijk kan de opdrachtnemer na overleg met de eigenaar een dierenarts consulteren. De hierbij gemaakte kosten komen voor rekening van de eigenaar. In geval van sterfte zal de opdrachtnemer altijd eerst contact opnemen met de eigenaar.

4. De opdrachtnemer kan nimmer aansprakelijk worden gesteld voor ziekte, kwalen of ongelukjes.

5. De kattenbak of kooi dient schoon te zijn bij aanvang van de verzorgperiode.

6. De opdrachtnemer kan nimmer de tijden van de bezoeken garanderen en kan hier niet verantwoordelijk voor worden gehouden.

7. Indien er sprake is van ongedierte (vlooien, bloedluis, luizen, etc.) en dit niet simpel met een pipet o.i.d. op te lossen is, is de opdrachtnemer hier niet voor aansprakelijk en/of verantwoordelijk. Opdrachtgever dient hier maatregelen voor te treffen of ongedierte bestrijding in te schakelen.

8. Konijnen en cavia's kunnen slecht tegen hitte. Opdrachtgever dient hier rekening mee te houden en dient ten alle tijden te zorgen voor een koel verblijf. Indien de dieren in de tuin in de zon gehouden worden en er geen verblijf voor binnen in huis aanwezig is, is opdrachtnemer genoodzaakt een kooi aan te schaffen op kosten van opdrachtgever. 

 

 

Artikel 4 – Rechten en plichten

1. Opdrachtnemer zal de overeengekomen werkzaamheden naar beste inzicht en vermogen uitvoeren.

2. Opdrachtgever verplicht zich ervoor te zorgen dat opdrachtnemer toegang heeft tot de plaats waar het te verzorgen huisdier, waarvoor de overeenkomst is afgesloten, zich bevindt.

3. De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan de opdrachtnemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan opdrachtnemer worden verstrekt.

4. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat het voor een behoorlijke uitvoering daarvan noodzakelijk is om deze te wijzigen of aan te vullen, dan zullen partijen tijdig en in onderling overleg tot aanpassing van de overeenkomst overgaan.

5. Het niet of niet onmiddellijk uitvoeren van de gewijzigde overeenkomst levert geen wanprestatie van de opdrachtnemer.

6. Zonder daarmee in gebreke te komen, kan de opdrachtnemer een verzoek tot wijziging van de overeenkomst weigeren.

7.Indien opdrachtgever een camera in of om het huis heeft, dient dit vooraf gemeld te worden aan opdrachtnemer. Dit i.v.m. privacy van opdrachtnemer en dat van onze andere klanten. Opdrachtnemer houdt er dan rekening geen privacygevoelige informatie bespreken. Eventuele opgenomen video's dienen na thuiskomst verwijderd te worden. Dierenoppas Zutphen geeft geen toestemming dat deze videobeelden getoond mogen worden aan derden en/of op internet geplaatst mogen worden.

 

Artikel 5 Opschorting, ontbinding, opzeggen overeenkomst

1. De opdrachtgever is – bij het afzeggen van een mondelinge/schriftelijke vastgelegde verzorgperiode – geen annuleringskosten verschuldigd indien de annulering 14 dagen of meer voor de betreffende periode is gemeld bij opdrachtnemer. Uitgezonderd gevallen van aantoonbare overmacht zoals bij ongevallen, plotselinge ziekte, sterfte, rampen, calamiteiten.

2. Indien opdrachtnemer tot opschorting of ontbinding overgaat, is hij op generlei wijze gehouden tot vergoeding van schade en kosten daardoor op enigerlei wijze ontstaan.

3. Indien de opdrachtgever zijn uit de overeenkomst voortvloeiende verplichtingen niet nakomt en deze niet-nakoming ontbinding rechtvaardigt, dan is opdrachtnemer gerechtigd de overeenkomst terstond en met directe ingang te ontbinden.

 

Artikel 6 Annuleren, betaling en incassokosten

1. Betaling dient steeds te geschieden binnen 7 dagen na factuurdatum bij verzorging thuis. Indien de opdrachtgever in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim.

2. Bij facturen vanaf €500,- dient 50% van het te betalen bedrag uiterlijk 72 uur voor het eerste bezoek te zijn overgemaakt naar opdrachtnemer.

3. De opdrachtgever is nimmer gerechtigd tot verrekening van het door hem aan opdrachtnemer verschuldigde. Bezwaren tegen de hoogte van een factuur schorten de betalingsverplichting niet op.

4. Indien de opdrachtgever in gebreke of in verzuim is in de (tijdige) nakoming van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van de opdrachtgever.

5. Annuleren is kosteloos mogelijk tot 14 dagen voor aanvangsdatum, dit dient per email of whatsapp gemeld te worden. Binnen 14 dagen voor  aanvangsdatum is opdrachtnemer genoodzaakt de opdrachtgever 50% van het totaalbedrag van de verzorgingskosten in rekening te brengen. Wanneer opdrachtgever op de dag dat de oppas moet beginnen annuleert, dan brengt opdrachtnemer het totale bedrag in rekening.

6. Als regel geldt dat de gehele boekingsperiode berekend wordt, ook als opdrachtgever onverwachts eerder terugkomt.

 

Artikel 7 – Aansprakelijkheid

1. Eigenaar van de huisdieren is volgens de Nederlandse wet aansprakelijk voor de materiële en immateriële schade die zijn/haar huisdier(en) toebrengt/toebrengen aan anderen of aan de eigendommen van anderen.

2. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook.

3. Indien opdrachtnemer aansprakelijk mocht zijn voor zijn enigerlei schade, dan is de aansprakelijkheid van opdrachtnemer beperkt tot de factuurwaarde van de opdracht, althans tot dat gedeelte van de opdracht waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.

4. Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor indirecte schade, daaronder begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.

5. Opdrachtnemer voert de overeengekomen taken zo goed als mogelijk is uit. Opdrachtnemer kan derhalve niet aansprakelijk worden gesteld voor ziekten, verwondingen, vermissing of overlijden van de huisdieren.

 

Artikel 8 – Vrijwaring

  1. De opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de overeenkomt schade lijden en waarvan de oorzaak aan andere dan aan opdrachtnemer toerekenbaar is. Indien opdrachtnemer uit dien hoofde door derden mocht worden aangesproken, dan is de opdrachtgever gehouden opdrachtnemer zowel buiten als in recht bij te staan en onverwijld al hetgeen te doen dat van hem in dat geval verwacht mag worden. Mocht de opdrachtgever in gebreke blijven in het nemen van adequate maatregelen, dan is opdrachtnemer, zonder ingebrekestelling, gerechtigd zelf daartoe over te gaan. Alle kosten en schade aan de zijnde van opdrachtnemer en derden daardoor ontstaan, komen integraal voor rekening en risico van de opdrachtgever.

 

Artikel 9 – Geschillen

1. Partijen zullen eerst een beroep op de rechter doen nadat zij zicht tot het uiterste hebben ingespannen een geschil in onderling overleg te beslechten.

2. Op de opdrachtovereenkomst en deze algemene voorwaarden is het Nederlandse recht van toepassing.

 

 

Algemene voorwaarden - Uitlaatservice

 

1. Algemeen en Definities

1.1. Dierenoppas Zutphen, Vertegenwoordigd door Cley Oversloot, hierna te noemen: Dierenoppas Zutphen.

1.2. Persoon (eigenaar van de hond) die het inschrijfformulier, de overeenkomst en – indien van toepassing – sleutelovereenkomst heeft ondertekend, hierna te noemen: ‘Opdrachtgever’.

1.3. Het uitlaten van de hond(en) van de Opdrachtgever door Dierenoppas Zutphen, hierna te noemen de: ‘Opdracht’ of ‘Dienst’.

1.4. Bij het afsluiten van een abonnement wordt er een overeenkomst tussen Dierenoppas Zutphen en Opdrachtgever gemaakt voor 1 maand, waarbij Dierenoppas Zutphen de honden(en) van de Opdrachtgever op de afgesproken dag(en) en tijdstippen uitlaat tegen een door Dierenoppas Zutphen te bepalen prijs. Het abonnement wordt iedere maand stilzwijgend verlengd.

1.5. Hond van de Opdrachtgever welke door Dierenoppas Zutphen wordt uitgelaten, hierna te noemen: de hond. Dit kunnen zowel één of meerdere honden zijn. Voor alle honden in het bezit van Opdrachtgever, waarvoor Dierenoppas Zutphen een overeenkomst afsluit gelden de Algemene Voorwaarden.

1.6. Dierenoppas Zutphen is niet aan te merken als eigenaar van de hond.

1.7. Dierenoppas Zutphen is door ondertekening door de opdrachtgever van de overeenkomst en/of het door opdrachtgever akkoord gaan met de algemene voorwaarden gemachtigd de hond uit te laten.

1.8. Opdrachtgever dient zorg te dragen voor een degelijke halsband/harnas en riem. Dierenoppas Zutphen mag overigens ook eigen, veilige riemen en halsbanden gebruiken.

1.9. Opdrachtgever accepteert dat de hond(en) na de wandeling nat en/of vies kan zijn. Dierenoppas Zutphen zorgt voor de eerste reiniging (drogen met handdoek indien aanwezig), maar is niet verantwoordelijk voor verdere gevolgen hiervan.

 

Dierenoppas Zutphen behoudt zich te allen tijde het recht de Algemene Voorwaarden en de prijsopgaven te veranderen.

Opdrachtgever kan bij wijziging van de Algemene Voorwaarden en prijsopgaven geen aanspraak meer maken op informatie verstrekt in eerdere uitgaven van deze documenten.

 

2. Gedrag

2.1. Dierenoppas Zutphen heeft het recht de hond(en) los te laten lopen op plaatsen waar dat ook wettelijk is toegestaan, tenzij anders met Opdrachtgever is afgesproken. Dierenoppas Zutphen laat overigens de hond(en) alleen los lopen, wanneer Dierenoppas Zutphen meent dat dit veilig zal zijn.

2.2. Dierenoppas Zutphen behoudt zich het recht om hond(en) op voorhand te weigeren, zonder opgave van redenen.

2.3. Dierenoppas Zutphen behoudt zich het recht om een overeenkomst te ontbinden, nadat die al is overeengekomen. Bijvoorbeeld wanneer de hond(en) na verloop van tijd gedrag ontwikkelt, die de hond(en) ongeschikt maken voor het individueel uitlaten door Dierenoppas Zutphen. In dit geval worden eventuele voldane betalingen voor niet afgenomen diensten teruggestort. Hierover zal eerst contact worden opgenomen met de Opdrachtgever.

2.4. De hond dient gezond te zijn. Dierenoppas Zutphen bepaalt of zij de hond in gezonde staat acht.

2.5. Dierenoppas Zutphen behoudt zich het recht om de hond(en) niet mee te nemen, indien blijkt dat de hond een besmettelijke ziekte heeft.

 

3. Schade en Aansprakelijkheid

3.1. Dierenoppas Zutphen gaat op een veilige en verantwoorde wijze met de hond(en) om maar is niet verantwoordelijk/aansprakelijk voor eventuele schade aan derden voor/door zijn/haar hond. Eigenaren van honden dienen zich te verzekeren (minimaal WA). De opdrachtgever/eigenaar blijft ten allen tijden verantwoordelijk/aansprakelijk voor schade aan derden voor/door zijn/haar hond.

3.2. Schade aan het interieur van de Opdrachtgever als gevolg van een natte of vieze hond valt niet onder de aansprakelijkheid van Dierenoppas Zutphen. Tevens is Dierenoppas Zutphen niet aansprakelijk voor eventuele inbraak in de woning van de Opdrachtgever.

3.3. Dierenoppas Zutphen heeft de plicht zorgvuldig om te gaan met eigendommen van de eigenaar. Echter is zij niet aansprakelijk voor inbraak, diefstal of schade (aan spullen) in, aan en rond de woning waar de hond wordt opgehaald en thuis gebracht.

3.4. Dierenoppas Zutphen is niet aansprakelijk voor schade wanneer zij de overeenkomst niet kan uitvoeren op grond van een niet voorziene omstandigheid, zoals: autoproblemen, ziekte, weersomstandigheden of familie/privéomstandigheden.

 

4. Calamiteiten

4.1. Bij extreme temperaturen, extreme gladheid of weeralarm worden de wandelingen door Dierenoppas Zutphen aangepast zodat ze veilig zijn voor de hond(en) en Dierenoppas Zutphen.

4.2. Dierenoppas Zutphen is niet verantwoordelijk voor het weglopen van de hond. Mocht het onverhoopt toch voorkomen dat een hond zijn eigen weg kiest, dan zal alles in het werk worden gesteld de hond terug te vinden.

4.3. Dierenoppas Zutphen is niet aansprakelijk voor schade/letsel of eventueel verlies/overlijden van de hond(en). Afname van diensten geschiedt voor eigen risico.

4.4. De Opdrachtgever – indien niet direct bereikbaar – machtigt Dierenoppas Zutphen om, in geval van ongeval, ziekte e.d. van de hond(en), op kosten van de Opdrachtgever een dierenarts te consulteren, die indien nodig medische handelingen mag verrichten en/of medicijnen mag voorschrijven en/of toedienen.

 

5. Aanmelding en inschrijving

Aanmelding

Wanneer je gebruik wilt maken van de uitlaatservice van Dierenoppas Zutphen, neem je contact op via het contactformulier op dierenoppaszutphen.nl. Hierna kan een gratis kennismakingsafspraak gemaakt worden.

 

Gratis kennismakingsgesprek/proefwandeling

Tijdens de afspraak bij jou thuis, maakt Dierenoppas Zutphen met u en uw hond(en) kennis en wordt er een (korte) wandeling gemaakt om de kennismaking te bevorderen en een eerste indruk te krijgen van uw hond(en). Tijdens/na de wandeling worden uw wensen, het gedrag van de hond(en) en onze diensten en werkwijze besproken. Deze kennismaking is geheel gratis en vrijblijvend.

 

6. Annuleren, wijzigen, vakantie & abonnement beëindigen

6.1. Abonnementhouders kunnen maximaal twee keer per kalendermaand kosteloos een wandeling annuleren, mits dit 24 uur voor aanvang wordt doorgegeven. Met een maximum van 12 afzeggingen per kalenderjaar. Wanneer wandelingen regelmatig worden afgezegd, wordt door Dierenoppas Zutphen geadviseerd om gebruik te maken van losse wandelingen.

6.2. Dierenoppas Zutphen behoudt zich het recht haar diensten (tijdelijk of definitief) stop te zetten, bijvoorbeeld in verband met vakantie. Dierenoppas Zutphen stelt de Opdrachtgevers hiervan tijdig (minimaal 4 weken van tevoren) op de hoogte. Op www.dierenoppaszutphen.nl staan alle dagen waarop de diensten van Dierenoppas Zutphen niet beschikbaar zijn. Wanneer Dierenoppas Zutphen zijn diensten per direct stopzet, worden teveel betaalde gelden terugbetaald.

6.3. Losse wandelingen kunnen tot maximaal één maand vooruit worden gepland. 

6.4. De looptijd van een abonnement is altijd 1 maand en wordt iedere maand stilzwijgend verlengd. Opdrachtgever heeft het recht ten allen tijde op te zeggen, met in achtneming van een opzegtermijn van 30 dagen. Zegt u uw abonnement telefonisch, via de app, sms of via de mail op, op bijvoorbeeld 1 oktober, dan eindigt het abonnement op 31 oktober. Reeds betaalde gelden worden niet terugbetaald. Er zal geen restitutie plaatsvinden wanneer er tussentijds wordt opgezegd.

6.5. Abonnementhouders kunnen hun abonnement in uitzonderlijke gevallen in overleg kosteloos per direct beëindigen, bijvoorbeeld i.v.m. overlijden van de hond(en).

6.6. U kunt uw abonnement te allen tijde wijzigen naar een andere vorm en deze hoger of lager bijstellen. U dient dit altijd 1 maand van tevoren aan te geven.

 

7. Betalingen

7.1. Alle weergegeven prijzen zijn inclusief 21% BTW.

7.3 Abonnementhouders ontvangen rond de 22e van de maand een digitale factuur voor de komende maand. Betaling binnen 7 dagen na ontvangst factuur op de rekening van Dierenoppas Zutphen, onder vermelding van factuurnummer en de naam van de hond(en).

7.4. Indien betaling achterwege blijft, volgt na 30 dagen een verhoging van 10% van het totale bedrag, na 60 dagen volgt een verhoging van 30% van het totale bedrag.

7.5. Bij herhaaldelijke wanbetaling heeft Dierenoppas Zutphen het recht om het contract te ontbinden.

 7.2. Alle betalingen voor de abonnementen worden vooraf gedaan. De losse wandelingen worden achteraf gefactureerd, tenzij anders vermeld. 

Disclaimer

Dierenoppas Zutphen heeft het recht om de algemene voorwaarden elk moment aan te passen.
Druk- en zetfouten voorbehouden.